joi, 27 decembrie 2012


ANUNT IMPORTANT

Mai avem 2 zile lucratoare pentru a contesta Cardul de Sanatate cu Cip, Reteta Electronica si Dosarul Electronic.

      Dupa cum probabil stiti, toate acestea vor intra in vigoare in mod legal incepand cu 01.01.2013 si toti cetatenii care au calitate de asigurat, pentru a mai putea beneficia de servicii medicale gratuite, vor fi constransi sa accepte cardul de sanatate electronic si tot ceea ce va veni implicit odata cu acesta.
Le reamintim cu aceasta ocazie cititorilor nostrii faptul ca, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi din Romania, inca de la inceputul anului 2009 a emis o Hotarare impotriva introducerii actelor de identitate biometrice prin care in mod explicit, nu acorda binecuvantare credinciosilor sai pentru a accepta acte de identitate biometrice (acesta Hotarare o puteti citi integral pe blog la Rubrica, „Documente BOSVR”).
Cu binecuvantarea duhovnicilor nostrii si in acord cu Hotararea Sinodului BOSVR consideram necesara o actiune de contestare individuala a cardului de sanatate, a retetei electronice precum si a dosarului electronic. Mai jos atasam un exemplar de notificare adresat mai multor autoritati, prin care se refuza cardul de sanatate cu cip, se solicita o alternativa la acesta si se aduce la cunostinta autoritatilor vizate faptul ca, in cazul in care nu se va rezolva favorabil aceasta cerere, se solicita să nu mai fie reţinută pe statul de plată contribuţia la fondul de asigurări de sanatate, urmand ca in consecinta, sa ne adresa fiecare furnizorilor de servicii medicale din sectorul privat. Aceasta actiune este in fond o marturisire de credinta absolut necesara pentru fiecare dintre noi. Sa nu ne amagim cu falsa smerenie ca ar fi mai bine sa dormitam in pasivitate lasandu-L doar pe Dumnezeu sa rezolve aceasta problema. Sunt momente cand trebuie sa stam intr-adevar in banca noastra (actiuni de manifest revolutionare anti-sistem etc.) dar nu este cazul acum in aceasta situatie.
Foarte important este ca fiecare sa reuseasca sa trimita aceasta Notificare in timp util, adica cel tarziu pe 31 Decembrie 2012 data postei (pe 31 Decembrie Posta Romana are program redus in mediul urban si este inchisa in mediul rural).
Aceasta notificare trebuie trimisa prin posta, recomandata cu confirmare de primire catre 4 adrese diferite.

1.     Catre, Ministerul Sanatatii
In atentia, D-lui Ministru al Sanatatii, Dr. Eugen Gheorghe Nicolaescu (ne cerem scuze ca in prima varianta a fost trecut numele lui Raed Arafat care a fost schimbat in urma cu cateva zile, iar cei care au trimis notificarile catre Minister in atentia ministrului Raed Arafat trebuie sa stie ca legal nu este nici o problema deoarece prin notificare este sesizata in primul rand institutia apoi persoana care este in functia de ministru indiferent cine este ministru la acea data).
Intr. Cristian Popişteanu, nr. 1-3, sector 1, cod 010024, Bucureşti

2.      Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
In atentia, D-lui Presedinte Doru Badescu
Calea Calarasilor 248, Bl. S19, Sector 3, cod 030634, Bucuresti

3.      Casa de Asigurari de Sanatate a Judetului ... (fiecare completeaza cu judetul de care apartine)
In atentia, D-lui Presedinte ...(presedintele si adresa casei judetene se gasesc usor pe net sau pot fi soloicitate informatii telefonic)
Adresa .............................................................

4.      Dispensar sau Policlinica sau Centru Medical etc.
In atentia, Medic de Familie, Dr. .........................
Adresa ................................................................

Dumnezeu sa ne lumineze si sa ne dea putere sa nu facem compromisuri, sa nu ne mintim singuri si sa NU acceptam nici un document biometric
Model Notificare:

Catre, ..........................................................................
In atentia, ....................................................................

D-le Ministru

                             Subsemnatul ..............................................................................
cetăţean român, domiciliat în  ................................................................................ .................................................................................................................................
plătitor până în prezent a contribuţiei la fondul de asigurări de sănătate (asigurat conform legii), din motive etice, morale si religioase, bazate în principal pe libertatea credinţelor religioase, pe libertatea gândirii şi a opiniilor şi pe libertatea conştiinţei (drepturi fundamentale care nu pot fi îngrădite sub nici o formă), precum şi din dorinţa de a mi se respecta dreptul la viaţă intimă şi privată, (toate fiind drepturi fundamentale garantate prin Constituţia României) vă aduc la cunoştinţă faptul că, nu doresc să primesc un card electronic de sănătate cu cip, ca dovadă de asigurat şi nu doresc să mi se întocmească un dosar electronic, cerând dreptul la alternativă pentru a beneficia în continuare de serviciile medicale garantate prin lege. În caz contrar refuz şi solicit să nu-mi mai fie reţinută pe statul de plată contribuţia la fondul de asigurări de sanatate, fiind nevoit(ă) să mă adresez furnizorilor de servicii medicale din sectorul privat.
Cu atât mai mult solicit să mi se ofere alternativă, în condiţiile în care sunt un asigurat, plătitor corect al contribuţiei, cetăţean al României, cu drepturi depline şi îndeplinesc condiţiile legale pentru a fi considerat asigurat (conform art. 211 al Legii 95/2006 actualizată, calitatea de ”asigurat” o au „toţi cetăţenii români cu domiciliul în ţară, care fac dovada plăţii contribuţiei la fond”, iar aceasta calitate şi ”drepturile de asigurare încetează odată cu pierderea dreptului de domiciliu sau de şedere în România”).
1. Va solicit sa nu fie emis un card de sănătate pe numele meu, iar daca deja a fost emis, sa aveti in vedere faptul ca refuz sa-l primesc. Motivez aceasta cerere prin dorinta de a mi se respecta urmatoarele drepturi si libertati fundamentale, asa cum rezulta din Constitutia Romaniei:
ARTICOLUL 29
(1) Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale.
(2) Libertatea conştiinţei este garantată; ea trebuie să se manifeste în spirit de toleranţă şi de respect reciproc.
     Va informez pe aceasta cale ca opinia mea referitoare la cardul de sanatate, formata pe baza documentatiei si informatiilor suficiente si usor accesibile existente pe aceasta tema, atat in literatura de specialitate, cat si in mass-media, consta in faptul ca acest document electronic este daunator constiintei mele, iar faptul de a nu putea proba calitatea de asigurat decat printr-un card reprezinta o incalcare a libertatii constiintei prin constrangere, asa cum este prezentata la punctul (1) din articolul 29.
     Avand in vedere ca libertatea constiintei este garantata conform punctului (2) din acelasi articol, solicit sa mi se ofere posibilitatea legala de a putea proba calitatea de asigurat asa cum era prevazut in legislatia anterioara, printr-o adeverinta sau carnet, deoarece existenta si necesitatea acestor documente nu au incalcat libertatea gandirii si a opiniei nimanui, nefiind contestate de nimeni pe parcursul indelungatei lor utilizari. Daca acest lucru nu mai este posibil in prezent, va rog sa mi se ofere o alta posibilitate de a proba calitatea de asigurat, care sa nu fie contrara convingerilor mele in privinta cardului si a cipului incorporat in acesta.
     In acest sens, asa cum anumite categorii de persoane (copii, gravide, personal monahal si multe altele) pot beneficia de servicii medicale gratuite fara a fi posesori de card, solicit extinderea acestei categorii, prin admiterea in randul acestor persoane si a celor care nu doresc sa fie posesori sau utilizatori de card-uri din motive de libertate a constiintei.
ARTICOLUL 34
(1) Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat.
In opinia mea, acest drept este incalcat in mod flagrant, prin obligativitatea detinerii si a prezentarii unui card de sanatate, atunci cand se solicita asistenta medicala gratuita. Deoarece aceasta conditie nu se pune si in momentul in care se achita contributiile la fondul de asigurari de sanatate, rezulta ca dreptul la ocrotirea sanatatii nu este garantat nici macar daca se contribuie financiar in acest sens, fiind conditionat de prezentarea cardului de sanatate.
Diferenta esentiala intre documentele justificative prevazute de legislatia anterioara si cardul de sanatate consta in faptul ca informatia de pe actul scris poate fi citita si inteleasa in totalitate, fiind vizibila si accesibila in orice moment pentru cel care a emis documentul, pentru cel care il detine si pentru personalul din domeniul sanitar care il utilizeaza, in timp ce informatia de pe card, respectiv din cip-ul incorporat acestuia, este cunoscuta si vizibila in totalitate numai pentru producatorul cardului, este total necunoscuta si invizibila pentru cel care il detine si accesibila partial celor care il utilizează, modifica, actualizeaza sau completeaza in sistemul informatic al sistemului de sanatate.
Aceasta diferenta se datoreaza faptului ca pentru a afla continutul unui document scris este suficient sa stii sa citesti, dar pentru a accesa informatia digitala dintr-un card este necesara utilizarea unei aparaturi specializate indisponibila posesorului acestuia, respectiv un dispozitiv electronic de citire al cardului, prin intermediul caruia se extrag datele din cip, acestea devenind informatii care pot fi citite pe un ecran cu ajutorul unui program informatic special instalat pe un computer.
 Avand in vedere aceste aspecte inadmisibile din punctul meu de vedere, precum si multe alte neajunsuri ale acestui sistem descrise pe larg in literatura de specialitate, pentru a mi se respecta dreptul la ocrotirea sanatatii, garantat conform punctului (1) de la articolul 34, solicit sa mi se elibereze un document scris, prin care sa pot proba calitatea de asigurat si sa nu mi se impuna detinerea unui document electronic in acest scop.

2. In prezent, verificarea calitatii de asigurat este posibila printr-o procedura foarte simpla:
2. se introduce codul numeric personal si codul de verificare afisat pe ecran;
3. se solicita cautarea in baza de date a Sistemului Informatic Unic Integrat, rezultatul fiind afisat imediat pe ecran: Persoana selectată este asiguratăIn aceste conditii, va rog sa imi comunicati daca unei persoane care figureaza ca asigurata in cadrul sistemului informatic al Casei de asigurari de sanatate, i se pot refuza serviciile medicale gratuite la care are dreptul, doar pentru ca nu este de acord sa detina un card electronic din motive intemeiate, referitoate la libertatea de opinie si de gandire.

3. Solicit sa primesc un raspuns in scris intr-un timp cat mai scurt, avand in vedere ca aceasta cerere reprezinta procedura prealabila conform Legii Contenciosului Administrativ 554/2004.

In final doresc sa va aduc la cunostinta in mod explicit, următoarele motive reale in temeiul carora refuz cardul naţional de sănătate :
  1. Consider că mi se incalcă dreptul la confidenţialitate, atat timp cât informaţia medicală de pe card, şi ulterior din dosarul electronic, va fi accesibilă oricarui medic aflat in relaţie contractuala cu Casa de Asigurari precum şi altor persoane enumerate mai jos.
Legislaţia Romaniei prevede cu privire la confidenţialitate că nici măcar “ rudele de gradul I nu au acces la datele medicale ale unui pacient, nici măcar după moartea acestuia, dacă pacientul nu-şi exprimă acordul in acest sens.” Prin inscripţionarea unor date medicale pe cipul cardului de sanatate si prin intermediul dosarului medical electronic, confidenţialitatea va fi practic, NULĂ, căci la istoricul meu medical, vor avea acces de la 1 ianuarie 2013, prin intermediul cardului naţional de sănătate, multe alte persoane in afara medicului consultat, căruia, până acum alegeam ce şi cât îi spun din istoricul meu. Medicii de familie vor avea posibilitatea de accesare şi editare a datelor mele medicale şi personale, iar medicii specialişti (alţii decât medicii de familie), farmaciştii si furnizorii de dispozitive medicale, precum şi personalul autorizat din cadrul caselor de asigurări de sănătate vor avea şi ei posibilitate de acces. Unde mai este confidenţialitatea, mă întreb, atâta timp cât persoane necunoscute mie vor avea acces şi control asupra datelor mele personale, uneori fără ca eu (deţinătorul exclusiv, pînă în prezent, a acestor informaţii) să fiu înştiinţat cu privire la accesarea şi modificarea lor!?
2. Mi se încalcă dreptul la viaţă intimă şi privată, garantat prin art 26 din Constituţia României, şi prin Articolul 8 al Convenţiei Europene pentru Protecţia Drepturilor Omului şi Libertăţilor Fundamentale, căci informaţia medicală aparţine vieţii private. Cardul naţional de sănătate va deveni cu timpul monitorul serviciilor medicale de care va beneficia un pacient. În el vor fi stocate şi vizitele la medic, reţetele primite, medicamentele prescrise şi intervenţiile în spital.
 De ce datele mele medicale, care aparţin vieţii private, devin accesibile unui sistem întreg? Consider că în acest mod mi se violează drepturile la intimitate şi la demnitate ale persoanei .
3. Consider că nu există nicio garanţie în ceea ce priveşte securitatea, confidenţialitatea şi protecţia datelor din cipul cardului sau din dosarul electronic, atâta timp cât:
 - chiar responsabilii statului implicaţi în această reformă, au afirmat faptul că „singura garanţie o va constitui doar calitatea morală a celor care administrează sistemul şi baza de date” (fapt semnalat de altfel şi de specialiştii în etica informaticii),
 - chiar specialiştii în tehnologia informaţiei atrag atenţia asupra vulnerabilităţii sistemelor informatice, asupra securităţii sau fiabilităţii insuficiente a reţelelor informatice, precum şi asupra aspectelor etice ale utilizării sistemelor informatice.
 - orice sistem informatic poate fi atacat şi defectat, şi orice informaţie stocată pe cip sau într-o bază de date este supusă riscului deteriorării, contrafacerii, pierderii, erorilor de introducere, astfel încât informaţia medicală poate fi oferită eronat medicului, conducându-l spre diagnostice şi tratamente greşite în situaţii de criză (urgenţă) când nu mai are posibilitatea de a verifica datele, confruntându-le cu istoricul furnizat direct de pacient.
 4. Nu am niciun control asupra datelor personale care vor fi introduse şi actualizate şi de persoane necunoscute mie, fiind ulterior stocate într-o bază de date.Astfel “ risc să devin victimă a “agresiunii informatice” care se poate manifesta sub următoarele forme:
 - Utilizarea neautorizată a datelor de către angajaţii a căror sarcină este să actualizeze fişierele cu informaţii;
 - Scurgerea accidentală de informaţie, prin neglijenţa sau lipsa de atenţie a unor angajaţi sau prin accesul unor intruşi;
 - Propagarea de erori şi pagubele pricinuite de acestea” (pagube în acest caz, cu atingere directă a datelor cu privire la starea mea de sănătate, ceea ce poate determina erori diagnostice şi terapeutice ulterioare, cu potenţal risc vital);
5. Consider că există un mare risc de discriminare şi abuz, prin accesul lărgit al celor care pot vizualiza datele medicale personale, devenind astfel vulnerabil faţă de Stat şi faţă de anumite instituţii care mă pot marginaliza.
 6. Consider că sistemul de identificare a asiguraţilor pe baza cardului cu cip este experimental, în sensul în care nu există o experienţă probată suficient care să ateste că introducerea lui serveşte scopurilor proclamate de autorităţi: eradicarea fraudelor şi economisirea banului public.
 7. Obligaţia de a mă identifica drept asigurat prin deţinerea unui card cu cip, în lipsa unei alternative, îmi încalcă grav dreptul la opţiune bazat pe dreptul la viaţă privată şi pe libertatea conştiinţei.
 În plus, nu consider că este normal ca recomandarile terapeutice (medicamentele prescrise) ale medicului să fie guvernate de un soft, decizia umană finală fiind astfel, în mare măsură, îngrădită de o maşină, de un program! Căci asta se va întâmpla în momentul introducerii prescripţiei electronice, adică de la 01.01.2013. De când un program de calculator ştie ce e mai bine pentru o fiinţă umană? Oricâte date se vor introduce în soft, este ştiut că o boală diferă de la pacient la pacient, necesitând soluţii individualizate, această flexibilitate şi adaptare la fiecare situaţie în parte neputând fi realizată decât de OM şi nu de MAŞINĂ!
 In final doresc sa va repet faptul ca in temeiul art. 211 al Legii 95/2006 actualizată, calitatea de ” asigurat” o au „toţi cetăţenii români cu domiciliul în ţară, care fac dovada plăţii contribuţiei la fond”, iar aceasta calitate şi” drepturile de asigurare încetează odată cu pierderea dreptului de domiciliu sau de şedere în România ”.
 Articolul 213 al aceleiaşi legi prevede ca” acele categorii de persoane care beneficiază de asigurare fără plata contribuţiei” vor primi un document justificativ special, carnet sau adeverinţă de asigurat”, document care va fi vizat periodic. Se pare că există totusi alternativă pentru anumite categorii de persoane care nu plătesc contribuţie la fondul de asigurări de sănătate.
In incheiere, va aduc la cunostinta ca voi continua sa contribui la fondul de asigurari de sanatate, exprimandu-mi in modul cel mai respectuos rugamintea ca sa luati masurile necesare, astfel incat sa imi fie respectate drepturile sau libertatile fundamentale, fara ingradirea accesului la serviciile medicale gratuite.

Va multumesc,

Data .....................................
                                                                  Semnatura ....................................