Despre Mărturisirea de Credință a BOSVR
Frați creștini, cu multă și mare bucurie vă
facem cunoscut unul dintre cele mai importante evenimente din istoria bisericii
noastre. De puțină vreme, Sfântul Sinod prin Secretariatul Sfântului Sinod, a publicat
pe site-ul oficial de informare, manastireaslatioara.ro
la rubrica Știri, un document de
maximă importanță, Mărturisirea de Credință!
Noi am întârziat puțin publicarea pe blogul
nostru de informare a acestei știri, deoarece am așteptat confirmarea din partea
episcopilor noștri a existenței documentului oficial semnat al acestei
Mărturisiri, de către toți membrii Sfântului Sinod (pentru consultarea
documentului original, cei interesați sunt rugați să ia legătura cu episcopul
locului).
Această Mărturisire reprezintă un pas și un
moment crucial de mare amploare și deosebită importanță pentru toată lumea
creștină contemporană, dar mai ales pentru toate Sinoadele Vechi Calendariste.
Cei care au studiat Mărturisirile de Credință ale tuturor acestor Sinoade,
ne-au confirmat faptul că cea adoptată și asumată de către BOSVR, este la acest
moment cea mai completă și valoroasă dintre toate. Sunt abordate și clarificate
printre multe altele și teme contemporane care stârnesc atât frământări cât și
un foarte mare interes. Amintim aici doar câteva dintre ele (cu subliniere și caractere
îngroșate acolo unde am considerat necesar).
,,[...]RESPINGEM ȘI CONDAMNĂM:
-
Amestecul statului secularizat în probleme de credință și administrarea
Bisericii, încălcând astfel libertatea Bisericii.
-
Incinerarea celor care au decedat, întrucât Sfânta Scriptură mărturisește:
„pământ eşti şi în pământ te vei întoarce ” (Facerea 3, 19).
-
Eutanasierea și avortul.
-
Implicarea clericilor în politică.
-
Tratamentele și practicile, inclusiv cele experimentale, care, prin
obligativitate, anulează libera voință cu care Dumnezeu l-a înzestrat pe om și
care aduc modificări firii trupești a omului (prin inoculări, vaccinări, terapii genice) și
alte tehnologii care distrug rânduiala cea bună, pe care Dumnezeu a pus-o în
trupul nostru, dând astfel ideea că Dumnezeu a creat ceva greșit (*Mențiune: Deoarece evoluția științei și
tehnologiei, medicină, genetică, IT, AI, etc. se desfășoară rapid, Sfântul
Sinod va comunica poziția BOSVR prin Enciclici Sinodale).
-
Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din România este străină de sincretismul religios și de orice practică New-age, pe care le
condamnă.
RESPINGEM, CONDAMNĂM ȘI ANATEMIZĂM:
- Pe
„toți cei care au scris și propovăduit vreodată împotriva dreptei credințe”,
(anatema 13- Sinod IV), dacă aceștia nu s-au îndreptat până la sfârșitul vieții
lor.
- Ecumenismul care este erezia tuturor
ereziilor, și considerăm toate hotărârile sinoadelor ortodoxe ce au condamnat
această erezie ca fiind lucrătoare; cele mai importante fiind anatema Sinodului
Bisericii Ortodoxe Ruse din Afara Granițelor (ROCOR) din 1983, sub conducerea
Sfântului Mitropolit Filaret, precum și reiterarea acesteia de către Sinodul
Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi din România în anul 2013. Ca urmare a ereziei
ecumenismului, considerăm „bisericile” care l-au adoptat, susținut (sau încă îl
susțin) sau nu vor să condamne ecumenismul, precum și pe cei în comuniune cu
aceștia (clerici sau laici) ca fiind căzuți din Biserica cea Una și din
Credința Adevărată, iar lucrarea lor ca fiind lipsită de Harul cel Sfințitor.
Deci, toate hotărârile acestora le considerăm ca neaparținând Bisericii, iar pe
membrii acestora îi considerăm eretici, din cauza ecumenismului, dar și
schismatici, ca urmare a renunțării la calendarul iulian al Sfinților Părinți.
-
Orice formă de recunoaștere a tainelor ereticilor și schismaticilor, indiferent
de cine și când au fost făcute.
-
Înființarea și întreaga lucrare a Consiliului Mondial al Bisericilor și a
tuturor membrilor lui.
- Serghianismul, ca erezie ce
învață că Biserica trebuie să se supună statului ateu, secularizat și
antihristic.
- Masoneria și organizațiile
similare acesteia, ca fiind organizații potrivnice Bisericii, iar apartenența
la acestea a oricărui membru, cleric sau mirean al Bisericii noastre, este
interzisă.
-
Erezia cunoscută sub numele de „Teoria
mădularelor bolnave”, precum și lucrarea intitulată „Teze Ecleziologice”, pe
autorii și susținătorii nepocăiți ai acestora, care afirmă, în esență,
că ereticii ecumeniști sunt membri ai Bisericii celei Una, Sfântă,
Sobornicească și Apostolească, până la pronunțarea unui Mare Sinod. De asemenea și toate formele acestei
erezii, printre care și exprimarea ideii că ereticii ecumeniști (sau în
general ereticii), ar putea fi în Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și
Apostolească, până la întrunirea unui Mare Sinod care să se pronunțe.
- Pe
toți cei ce consideră că Apostolicitatea Bisericii și a Ierarhilor ei nu este
deplină.
- Teoriile legate de apariția și evoluția
universului și a speciilor, întrucât credem că Dumnezeu a adus din
neființă la ființă toată lumea, pe cea văzută și pe cea nevăzută (lumea
îngerilor). (Facerea, cap. I si II), iar Omul este creația lui Dumnezeu, după
chipul și asemănarea Sa (Facerea 1, 27).
ÎN CONCLUZIE, SPUNEM TUTUROR CELOR CE:
-
Consideră ereticii ca făcând parte, sau ar putea face parte, din Biserica lui
Hristos;
-
Consideră că nu orice sinod ortodox ar putea să judece, să condamne și să
anatemizeze ereticii, în mod necondiționat;
-
Consideră că Apostolicitatea Bisericii ar fi fost pierdută, distrusă total sau
parțial;
-
Consideră că Biserica lui Hristos poate fi împărțită sau dezbinată, din punct
de vedere al adevărului de credință, în buni și răi, ortodocși și eretici,
atacând astfel unicitatea Bisericii;
-
Consideră că Biserica lui Hristos nu este fără pată și fără de prihană, prin
faptul că îi consideră pe eretici ca făcând sau putând face parte din Biserica
lui Hristos, atacând astfel sfințenia Bisericii;
- Consideră „bisericile” ecumeniste, cele
nou-calendariste și serghianiste ca fiind ortodoxe si având Har Sfințitor;
-
Consideră serghianismul ca
fiind doar un fenomen sau un curent, iar „bisericile” afectate ar putea fi
considerate, astfel, dreptcredincioase;
-
Administrează ereticilor și schismaticilor Taina Euharistiei ca și cum le-ar fi
de folos spre mântuire;
-
Acceptă manifestarea ereziilor ca pe o părere teologică admisibilă și, astfel, permit unirea cu ereticii în baza
minimului dogmatic
- Au întocmit și susțin învățătura
neortodoxă, numită „Teoria
mădularelor bolnave”, exprimată în principal în scrierea „Teze ecleziologice”;
-
Confundă Harul Proniator (Pronia Divină) cu Harul Sfințitor, lăsând să se
înțeleagă că acolo unde lucrează Pronia, sau duhul înșelării (în „bisericile”
eretice), de fapt ar exista Tainele Bisericii (prin Harul Sfințitor);
- Fac parte din organizații masonice, cât
și alte organizații asemănătoare în practică și scop;
ANATHEMA!’’
Cinste tuturor celor care au ajutat la
formularea, asumarea și publicarea acestei Mărturisiri de Credință! Îi
încurajăm pe toți membrii Sfântului Sinod și pe toți slujitorii Sfintelor
Altare să promoveze și să facă cunoscută creștinilor noștri, prin toate
mijloacele disponibile, acest document care face cinste ORTODOXIEI și acelora
ce mărturisesc ADEVĂRUL!
În încheiere, trebuie să înțelegem că odată
cu această Mărturisire de Credință, vine și o uriașă răspundere și
responsabilitate care se distribuie pe umerii noștri ai tuturor. Acest lucru
este firesc pentru orice mărturisitor, iar noi înțelegem prea bine că bucuria
mărturisirii vine împreună cu jertfa. De acum intrăm cu toții într-o nouă
etapă, aceea de a ne însuși fiecare Adevărul Mărturisirii și de a fi gata să o
apărăm dacă va fi nevoie.
Despre câteva dintre implicațiile și
așteptările care vor apărea în urma acestui moment crucial, vom vorbi într-un
nou material. Acolo vom aborda și foarte importanta ”Enciclică Sinodală Pe Tema Noilor Tehnologii Digitale”, care vine
în mod fericit să completeze Adevărul celor proclamate în Mărturisirea de
Credință.
Vă suntem recunoscători și Vă mulțumim
RăspundețiȘtergereAsteptam todeauna informatii din partea Sf Sinod
RăspundețiȘtergere