Pagini

sâmbătă, 19 noiembrie 2022

Despre Mărturisirea de Credință a BOSVR

   Frați creștini, cu multă și mare bucurie vă facem cunoscut unul dintre cele mai importante evenimente din istoria bisericii noastre. De puțină vreme, Sfântul Sinod prin Secretariatul Sfântului Sinod, a publicat pe site-ul oficial de informare, manastireaslatioara.ro la rubrica Știri, un document de maximă importanță, Mărturisirea de Credință!

   Noi am întârziat puțin publicarea pe blogul nostru de informare a acestei știri, deoarece am așteptat confirmarea din partea episcopilor noștri a existenței documentului oficial semnat al acestei Mărturisiri, de către toți membrii Sfântului Sinod (pentru consultarea documentului original, cei interesați sunt rugați să ia legătura cu episcopul locului).

   Această Mărturisire reprezintă un pas și un moment crucial de mare amploare și deosebită importanță pentru toată lumea creștină contemporană, dar mai ales pentru toate Sinoadele Vechi Calendariste. Cei care au studiat Mărturisirile de Credință ale tuturor acestor Sinoade, ne-au confirmat faptul că cea adoptată și asumată de către BOSVR, este la acest moment cea mai completă și valoroasă dintre toate. Sunt abordate și clarificate printre multe altele și teme contemporane care stârnesc atât frământări cât și un foarte mare interes. Amintim aici doar câteva dintre ele (cu subliniere și caractere îngroșate acolo unde am considerat necesar).

,,[...]RESPINGEM ȘI CONDAMNĂM:

- Amestecul statului secularizat în probleme de credință și administrarea Bisericii, încălcând astfel libertatea Bisericii.

- Incinerarea celor care au decedat, întrucât Sfânta Scriptură mărturisește: „pământ eşti şi în pământ te vei întoarce ” (Facerea 3, 19).

- Eutanasierea și avortul.

- Implicarea clericilor în politică.

- Tratamentele și practicile, inclusiv cele experimentale, care, prin obligativitate, anulează libera voință cu care Dumnezeu l-a înzestrat pe om și care aduc modificări firii trupești a omului (prin inoculări, vaccinări, terapii genice) și alte tehnologii care distrug rânduiala cea bună, pe care Dumnezeu a pus-o în trupul nostru, dând astfel ideea că Dumnezeu a creat ceva greșit (*Mențiune: Deoarece evoluția științei și tehnologiei, medicină, genetică, IT, AI, etc. se desfășoară rapid, Sfântul Sinod va comunica poziția BOSVR prin Enciclici Sinodale).

- Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din România este străină de sincretismul religios și de orice practică New-age, pe care le condamnă.

RESPINGEM, CONDAMNĂM ȘI ANATEMIZĂM:

- Pe „toți cei care au scris și propovăduit vreodată împotriva dreptei credințe”, (anatema 13- Sinod IV), dacă aceștia nu s-au îndreptat până la sfârșitul vieții lor.

- Ecumenismul care este erezia tuturor ereziilor, și considerăm toate hotărârile sinoadelor ortodoxe ce au condamnat această erezie ca fiind lucrătoare; cele mai importante fiind anatema Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse din Afara Granițelor (ROCOR) din 1983, sub conducerea Sfântului Mitropolit Filaret, precum și reiterarea acesteia de către Sinodul Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi din România în anul 2013. Ca urmare a ereziei ecumenismului, considerăm „bisericile” care l-au adoptat, susținut (sau încă îl susțin) sau nu vor să condamne ecumenismul, precum și pe cei în comuniune cu aceștia (clerici sau laici) ca fiind căzuți din Biserica cea Una și din Credința Adevărată, iar lucrarea lor ca fiind lipsită de Harul cel Sfințitor. Deci, toate hotărârile acestora le considerăm ca neaparținând Bisericii, iar pe membrii acestora îi considerăm eretici, din cauza ecumenismului, dar și schismatici, ca urmare a renunțării la calendarul iulian al Sfinților Părinți.

- Orice formă de recunoaștere a tainelor ereticilor și schismaticilor, indiferent de cine și când au fost făcute.

- Înființarea și întreaga lucrare a Consiliului Mondial al Bisericilor și a tuturor membrilor lui.

- Serghianismul, ca erezie ce învață că Biserica trebuie să se supună statului ateu, secularizat și antihristic.

- Masoneria și organizațiile similare acesteia, ca fiind organizații potrivnice Bisericii, iar apartenența la acestea a oricărui membru, cleric sau mirean al Bisericii noastre, este interzisă.

- Erezia cunoscută sub numele de „Teoria mădularelor bolnave”, precum și lucrarea intitulată „Teze Ecleziologice”, pe autorii și susținătorii nepocăiți ai acestora, care afirmă, în esență, că ereticii ecumeniști sunt membri ai Bisericii celei Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, până la pronunțarea unui Mare Sinod. De asemenea și toate formele acestei erezii, printre care și exprimarea ideii că ereticii ecumeniști (sau în general ereticii), ar putea fi în Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, până la întrunirea unui Mare Sinod care să se pronunțe.

- Pe toți cei ce consideră că Apostolicitatea Bisericii și a Ierarhilor ei nu este deplină.

- Teoriile legate de apariția și evoluția universului și a speciilor, întrucât credem că Dumnezeu a adus din neființă la ființă toată lumea, pe cea văzută și pe cea nevăzută (lumea îngerilor). (Facerea, cap. I si II), iar Omul este creația lui Dumnezeu, după chipul și asemănarea Sa (Facerea 1, 27).

ÎN CONCLUZIE, SPUNEM TUTUROR CELOR CE:

- Consideră ereticii ca făcând parte, sau ar putea face parte, din Biserica lui Hristos;

- Consideră că nu orice sinod ortodox ar putea să judece, să condamne și să anatemizeze ereticii, în mod necondiționat;

- Consideră că Apostolicitatea Bisericii ar fi fost pierdută, distrusă total sau parțial;

- Consideră că Biserica lui Hristos poate fi împărțită sau dezbinată, din punct de vedere al adevărului de credință, în buni și răi, ortodocși și eretici, atacând astfel unicitatea Bisericii;

- Consideră că Biserica lui Hristos nu este fără pată și fără de prihană, prin faptul că îi consideră pe eretici ca făcând sau putând face parte din Biserica lui Hristos, atacând astfel sfințenia Bisericii;

- Consideră „bisericile” ecumeniste, cele nou-calendariste și serghianiste ca fiind ortodoxe si având Har Sfințitor;

- Consideră serghianismul ca fiind doar un fenomen sau un curent, iar „bisericile” afectate ar putea fi considerate, astfel, dreptcredincioase;

- Administrează ereticilor și schismaticilor Taina Euharistiei ca și cum le-ar fi de folos spre mântuire;

- Acceptă manifestarea ereziilor ca pe o părere teologică admisibilă și, astfel, permit unirea cu ereticii în baza minimului dogmatic

- Au întocmit și susțin învățătura neortodoxă, numită „Teoria mădularelor bolnave”, exprimată în principal în scrierea „Teze ecleziologice”;

- Confundă Harul Proniator (Pronia Divină) cu Harul Sfințitor, lăsând să se înțeleagă că acolo unde lucrează Pronia, sau duhul înșelării (în „bisericile” eretice), de fapt ar exista Tainele Bisericii (prin Harul Sfințitor);

- Fac parte din organizații masonice, cât și alte organizații asemănătoare în practică și scop;

ANATHEMA!’’

   Cinste tuturor celor care au ajutat la formularea, asumarea și publicarea acestei Mărturisiri de Credință! Îi încurajăm pe toți membrii Sfântului Sinod și pe toți slujitorii Sfintelor Altare să promoveze și să facă cunoscută creștinilor noștri, prin toate mijloacele disponibile, acest document care face cinste ORTODOXIEI și acelora ce mărturisesc ADEVĂRUL!

   În încheiere, trebuie să înțelegem că odată cu această Mărturisire de Credință, vine și o uriașă răspundere și responsabilitate care se distribuie pe umerii noștri ai tuturor. Acest lucru este firesc pentru orice mărturisitor, iar noi înțelegem prea bine că bucuria mărturisirii vine împreună cu jertfa. De acum intrăm cu toții într-o nouă etapă, aceea de a ne însuși fiecare Adevărul Mărturisirii și de a fi gata să o apărăm dacă va fi nevoie.

   Despre câteva dintre implicațiile și așteptările care vor apărea în urma acestui moment crucial, vom vorbi într-un nou material. Acolo vom aborda și foarte importanta ”Enciclică Sinodală Pe Tema Noilor Tehnologii Digitale”, care vine în mod fericit să completeze Adevărul celor proclamate în Mărturisirea de Credință.

 

 

 

  

2 comentarii:

Vă rugăm să comentați decent în limitele bunei cuviințe.