joi, 4 septembrie 2014

ECLEZIOLOGIA BOSVR – Fapte si Ganduri

      Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi din Romania a aprobat si semnat in data de 6 August 2014 (stil vechi), in forma finala, documentul “Adevarata Biserica Ortodoxa in fata ereziei ecumenismului - Teme Dogmatice si Canonice”. Acest document a fost alcatuit de catre Bisericile Ortodoxe Traditionale ale Greciei, Romaniei si Rusiei din Diaspora, si constituie temeiul ecleziologic al comuniunii dintre acestea. La momentul actual acest document inca mai cuprinde mici diferente care reflecta situatia istorica/sociala/bisericeasca particulara si locala a acestor Sinoade Traditionale Ortodoxe. Acest fapt nu afecteaza in nici un fel viziunea asupra temelor fundamentale dezbatute si adoptate in acord comun.
      Forma finala aprobata de catre Sinodul BOSVR reprezinta intocmai intelegerea, viziunea si traditia practicata si propovaduita de-a lungul vremii in cadrul bisericii noastre. Este o marturisire teologica cuprinzatoare, verticala si ortodoxa, fara compromisuri, ambiguitati sau menajamente diplomatice de expresie.
      Acest document exprima in mod clar pozitia bisericii noastre fata de ecumenism, serghianism, francmasonerie, ortodoxie oficiala, granitele canonice/harice ale bisericii, provocarea/necesitatea unui viitor Mare Sinod al bisericilor traditionale etc. Toate aceste subiecte sunt de maxim interes si primesc un raspuns pe masura in paginile acestui document.
      BOSVR in Cap. VI punctul 6 al documentului, exprima concis si clar adevarul (acesta nu este exprimat in mod identic de catre toate sinoadele ortodoxe traditionale) despre ”tainele” asa ziselor Biserici Ortodoxe Oficiale. Unora poate li se va parea prea dur un mesaj atat de direct, dar sa nu uitam, ”nu exista concesie in materie de credinta”. Prin aceasta marturisire BOSVR neaga validitatea si eficacitatea mantuitoare a tainelor din bisericile oficiale, continuand astfel invatatura sfintilor parinti si marturisirea prin cuvant si fapta a Sfantului Ierarh Glicherie Marturisitorul. Trebuie mentionat aici si faptul ca BOSVR nu da binecuvantare credinciosilor sai pentru a se impartasi in Bisericile Ortodoxe Oficiale (nici in Ierusalim/Rusia/Basarabia etc.) datorita apartenentei lor la Miscarea Ecumenica.
Aceasta este diferenta reala dintre BOSVR si asa zisa aripa traditionala din cadrul BOR. Acestia din urma, invocand ”marii duhovnici ai neamului” numindu-i ”stalpi ai ortodoxiei”, raman in continuare in BOR preferand sa lupte din interior. Aceasta nu este altceva decat o forma mascata de serghianism. Acesti ”mari duhovnici” au reusit performanta de a-i tine pe toti cei traditionalisti, cuminti in biserica, in comuniune cu toata ierarhia apostata. Sfantul Glicherie a inteles aceasta inselaciune si fiind insetat de Adevar a evitat acest compromis, s-a separat si ingradit pe sine de ierarhia apostata urmarind mantuirea sa. El nu s-a separat cu gandul de a initia vreo miscare de rezistenta, totul a fost un demers personal. Ideea centrala era aceea de a astepta intoarcerea BOR la vechiul calendar si la vechile predanii.
      Atunci cand Dumnezeu a lucrat prin minuni si oameni si i-a aratat drumul spre o forma de rezistenta organizata, al carei lider a fost recunoscut fara voia sa, atunci el s-a smerit pe sine si a luat drumul pribegiei cautand si cerand sfat atat in Sfantul Munte cat si la Ierusalim. Prin smerenie personala si ascultare a acceptat voia lui Dumnezeu de a se intoarce in tara spre a organiza si coordona ceea ce avea sa devina in timp BOSVR. In viata sa nu a fost loc de mandrie, slava desarta sau marire personala, a trecut prin chinuri cumplite fizic dar si duhovniceste. Ganditi-va cate framantari si indoieli interioare trebuie sa fi avut referitor la tot demersul sau, ce raspundere imensa si-a asumat, ce frica de a nu gresi a purtat cu sine o vreme. Toate acestea s-au limpezit in timp prin rugaciune, prin sfat si ascultare fata de oameni sfinti si induhovniciti si mai ales prin purtarea de grija si lucrarea lui Dumnezeu fata de el si de turma sa. Sfantul Glicherie nu a preferat varianta comoda si confortabila de a lupta din interior, a ales calea marturisirii depline cu suferinte si sacrificii imense, a marturisit cu fapta si cu toata viata sa, nu doar cu vorba si cuvantul. Faceti singuri diferenta dintre el si urmasii sai si ceea ce se numeste azi ortodoxie traditionala/mari duhovnici in BOR, cine si de ce ar putea fi numit stalp al ortodoxiei???
      Timpul a demonstrat ca Sfantul Glicherie a avut dreptate. Ierarhia BOR nu numai ca nu a renuntat la noul calendar si la toate inovatiile in materie de credinta, dar mai mult s-a adancit in apostazie si a imbratisat in mod public erezia ereziilor, ecumenismul. Daca inca de pe atunci Sfantul Glicherie a avut motive sa socoteasca biserica oficiala ca fiind lipsita de taine valide si mantuitoare, oare acum cand BOR a inovat enorm in predanie si practica bisericeasca imbratisand in final si pan-erezia ecumenista, oare acum este nepotrivit si fara temei sa socotim aceasta biserica goala si lipsita de taine valide si mantuitoare? Aceasta este regula, iar canoanele bisericii impreuna cu predania sfintilor parinti indreptatesc BOSVR sa nege lucrarea harica in bisericile oficiale ortodoxe.
      Recomandam tuturor credinciosilor nostri lectura integrala a acestui document ecleziologic valoros, cu mentiunea si rugamintea de a nu trece cu vederea Notele de Subsol, care aduc lamuriri necesare si esentiale in anumite privinte.
       Salutam aprobarea acestui document in forma actuala, fapt ce demonstreaza deschiderea si dorinta Sfantului Sinod de a clarifica si exprima intr-o maniera oficiala natura, atributele si esenta bisericii noastre atat ca Trup al lui Hristos, cat si ca raspuns teologic in fata provocarilor contemporane. De asemenea apreciem si unitatea sinodalilor nostri in fata ispitelor si provocarilor tot mai dese din ultima vreme. Aceasta unitate sinodala reprezinta, in fapt, ideea de sobornicitate si comuniune bisericeasca si este esentiala pentru dainuirea bisericii. Bineinteles temeiul unitatii trebuie sa fie unul singur si anume, adevarul credintei, iar acesta a fost intotdeauna marturisit public in mod similar de catre toti membrii Sfantului Sinod fara exceptie. Calomniatorilor de conjunctura sau de profesie ai BOSVR le recomandam sa citeasca cu atentie si integral acest document ecleziologic, apoi sa analizeze cu sinceritate faptele Sfantului Sinod si mai ales unitatea de care a dat dovada in fata multiplelor provocari. Oare este atat de greu de vazut si de inteles faptul ca in spatele ezitarilor, a incetinelii sau a lipsei de transparenta si deschidere manifestata uneori, s-a ascuns permanent dorinta de a mentine si de a pastra intacta traditia si mostenirea ortodoxa a inaintasilor nostri (este adevarat ca la acest capitol al comunicarii dintre ierarhi si mireni este loc de imbunatatire – spre ex. este de dorit ca site-ul oficial al Mitropoliei Slatioara sa redevina activ).
      Nu priviti si nu judecati faptele izolate, particulare si personale ale unora sau altora dintre clerici sau ierarhi, cata vreme acestia nu predica sau invata public erezia ”cu capul descoperit” si chiar si intr-un asemenea caz, certarea si indreptarea trebuie sa o faca intai Sfantul Sinod. De ar tacea toata ierarhia si clerul, abia atunci mirenii ar fi indreptatiti sa ia atitudine in mod public. Nu intamplator exista o ierarhie, o anumita ordine si anumite trepte de raspundere.
      Haideti sa fim uniti in adevar, sa gandim si sa analizam atat in prezent cat si in perspectiva si mai ales in ansamblu situatia unei biserici. Haideti sa lasam in seama clerului toate cele ce intra in atributiile si competenta sa, adica problemele administrative/organizatorice, teologice sau ecleziologice. Haideti sa nu uitam ca niciodata nu se poate face indreptare prin dezbinare. Daca avem ceva de indreptat sau corectat nu vom reusi asta niciodata cu forta, cu acuze dure, injurii si jigniri si cu atat mai putin atunci cand facem totul public.
      Sa intelegem importanta deosebita a faptului ca, prin multa rabdare si cu ingaduinta, diplomatie si sete de adevar, dar mai ales prin voia lui Dumnezeu, s-a stabilit aceasta comuniune a Bisericilor Traditionale din Romania, Rusia din Diaspora si Grecia, formand astfel un front comun de rezistenta in fata ecumenismului nimicitor care niveleaza totul in jurul sau, facand prapad in bisericile oficiale.
      Astazi, cand in Irak si Siria crestinii sunt prigoniti si muceniciti ca pe vremuri (barbati rastigniti, spanzurati si decapitati, femei violate si ucise sau insarcinate a caror prunci sunt scosi pe viu din pantec si ucisi in fata mamelor in agonie, copii decapitati a caror capete sunt infipte in tepuse si expuse in piete, femei insarcinate, tinta favorita a lunetistilor, impuscate in uter, 11.000 de copii ucisi doar in Siria), cand sute de mii au fugit doar cu hainele de pe ei si traiesc in mizerie si exil, astazi cand in Ucraina batalioane naziste ale mortii sustinute si inarmate de vest, fac atrocitati si crime cumplite epurand etnic populatia si manifestand o ura cumplita fata de tot ceea ce este spirit rusesc si ortodox (Ucraina = aproape 3000 de morti), astazi cand a fost posibil genocidul din Gaza in mod public si oficial, soldat cu aproape 2000 de morti si aprox. 10.000 de raniti, printre care majoritatea civili si victime colaterale, sub ochii si tutela lumii civilizate, astazi cand a fi ortodox traditional incepe a fi similar etichetat cu stigmatul de fanatic/extremist/terorist, DA astazi este nevoie mai mult ca oricand de UNITATE si in randul Ortodoxiei Traditionale.
      Dumnezeu sa binecuvinteze aceasta comuniune si sa lumineze si intelepteasca Sfantul Sinod al BOSVR si pe noi toti, sa pastram curata credinta noastra stramoseasca fara abateri, innoiri sau modificari.
Iertare tuturor si Doamne ajuta!
                                  Pentru o lectura mai facila a Ecleziologiei BOSVR postata in articolul anterior, va rugam sa dati click pe micul dreptunghi din dreapta jos al chenarului alb (cel din dreapta celor 2 lupe de marit/micsorat textul). Astfel veti putea citi textul pe ecran complet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm să comentați decent în limitele bunei cuviințe.